Tuesday 1 January 2013

Marhabah cinta..

Ketika aku bermohon kepada Allah kekuatan....,
Allah memberikan aku kesulitan agar aku menjadi kuat...

Ketika aku bermohon kepada Allah kebijaksanaan...,
Allah memberikan aku masalah untuk aku selesaikan...

Ketika aku bermohon kepada Allah kesejahteraan...,
Allah memberikan aku akal untuk aku berfikir...

Ketika aku bermohon kepada Allah keberanian...,
Allah memberikan bahaya untuk aku atasi...

Ketika aku bermohon Allah sebuah cinta...,
Allah memberikan aku orang-orang yang bermasalah untuk aku hulurkan tangan bagi menyampaikan bantuan....

Ketika aku bermohon kepada Allah bantuan...,
Allah memberikan aku kesempatan...

Aku tidak pernah menerima apa yang aku pinta...
tetapi aku menerima segala apa yang aku perlukan....

Ketika satu pintu kebahagian tertutup...
pintu bahagia yang lain masih terbuka luas untuk ku...

Tetapi....

Aku sering kali terpaku terlalu lama pada pintu bahagia yang tertutup sehingga aku tidak melihat pintu-pintu bahagia yang lain ...

Mungkin Allah menginginkan aku bertemu dengan beberapa orang yang salah,sebelum aku bertemu dengan orang yang tepat....

Aku harus mengerti bagaimana untuk berterima kasih atas kurniaanNya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

 
Aslih Nafsak Wad'u Ghairak - Blogger Templates - by Templates para novo blogger