Sunday 19 May 2013

Selagi belum ''AKAD"...



Suatu ketika dahulu..
Dalam Ketaatan Aku Diuji..
Diuji Dengan Secebis Cinta Dari Insani..
Aku Mula Mabuk, Seolah Tidak Sedar Diri..
Lantas Datang Seorang Sahabat:
Ini rahmat dari allah,allah masih menyayangi aku dan dia,
syukur..
kata-kata sahabat aku menyedarkan hati..
"Beginikah srikandi Yang cintakan nabi?"
"Beginikah Insan Yg Kata Cinta Pada Rabb Nya?"

Aku tersentak!!
Aku Menangis..
Aku Menangis semahunya..
Dimana Diri Aku Yang Dahulu..
Dimana diri yangg sentiasa Ingat Allah Selalu?
lalu aku memilih untuk meninggalkan semuanya...
aku lebih memilih cinta illahi..
aku mula yakin dengan jodoh yang Allah telah tetapkan sejak aku azali lagi..
tidak mahu lagi mencemarkan fitrah cinta yang suci..
setiap hari,aku menimba ilmu ke arah persediaan..

Aku Memohon taubat dari Yg Esa..
Tidak Akan Ku Ulangi Dosa yang Sama.
Ya Allah,diriku mohon bimbIng lah hati dan jiwa ku..
aku tidak mahu jatuh ke lembah itu lagi....

buat sahabat
Terima Kasih Sahabat, Kerna Menegurku..
terima kasih ya ALLAH atas teguran dariMu dengan mengirimkan sahabatku..
Allah sayang aku dan Si dia..
ALLAH selamatkan kami dari terus leka dibuai cinta dan diburu terus dari membuat dosa

Cinta Yang Benar, Akan Membawa Kita Semakin Dekat Dengan Allah

jap..jap..nak pesan sikit ini...ikhlas dari hati..
pesanan ini juga buat diri ana..

cinta sebelum nikah tu, macam menguyah sebalang gula-gula getah. kunyah la banyak mana pun, makin lama makin tawar. sebab manisnya cuma di luar. cuma selapis.
cinta sesudah nikah pula, macam makan sepinggan buah melaka. makin banyak kita makan, makin terasa manisnya. sebab manisnya di dalam, walau luarnya tawar.
manis cinta sebelum bernikah, hanyalah tipu daya untuk mengisi ruang kosong yang sementara. manis cinta sesudah bernikah, inshaAllah mengisi sebahagian jiwa untuk di dunia, dan pastinya di akhirat sana

buat pasangan pengantin,
Semasa memilih pasangan tentukan agama baik dan sempurna dan boleh jadi imam. Solat istikharah mesti buat. Jangan sibuk dgn majlis perkahwinan tapi fokus pada hidup selepas kahwin apa tujuan perkahwinan, fokus hidup selepas berkahwin.. Semoga semua wanita berniat menjadi wanita solehah untuk mendapat suami soleh. Jika tidak menutup aurat dan jaga solat agaknya ada lelaki soleh ingin memperisterikan kita? Jom audit bagi wanita yang berdoa mendapat jodoh yang baik.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

 
Aslih Nafsak Wad'u Ghairak - Blogger Templates - by Templates para novo blogger