Saturday 11 May 2013

Menghitung hari..syukur padaMu ,Ya ALLAH


Waktu berlari dengan pantas.Detik,jam,hari,minggu,bulan dan tahun terus beredar dalam kealpaan insan atau sedar.Waktu yang berlalu tidak pernah menunggu persetujuan kita atau menunggu sambutan tahunan.Sama ada ia disambut atau ditentang,tiada siapa yang dapat menghalang perjalanannya.Ia terus datang dan pergi.Berlari tanpa henti.Dalam setiap nafas insan yang disedut atau dihembus keluar,waktu terus beredar.Waktu tidak pernah hirau yang mati atau yang hidup.Waktu terus datang tanpa diundang,dan ianya akan berlalu tanpa dihalang.

Waktu adalah makhluk Tuhan yang paling ajaib.Berulang kali dalam al quran yang suci,Allah bersumpah dengannya; Demi Masa! Demi waktu Fajar!Demi waktu malam! Demi waktu dhuha! Demi waktu subuh dan seterusnya.Ciptaan yang maha ajaib.Tiada raja,tiada penguasa yang mampu menghalang waktu dari beredar.Kita adalah makhluk Allah yang dipenjara dalam ikatan waktu.Tidak mampu keluar dari sistemnya walaupun sedikit,melainkan dengan izin Allah jua.Allah mahu,nilaian dan kadar waktu kita akan berbeza atas kurniaan keberkatan daripada pencipta waktu iaitu Allah Yang Maha Agung!

Aku menulis entri ini,kerana umur ku sudah mencecah 20tahun.Alhamdullillah,syukur,Allah Maha Pemurah terus sudi meminjamkan nikmat nyawa ini kepada ku.Alhamdullillah.Banyak tanggungjawab pada agama yang masih belum ku laksanakan.Moga nikmat usia yang ALLAH berikan ini,akan ku gunakan sebaik mungkin untuk menjadi hambanya yang bertaqwa.Perjalanan ku masih panjang.Aku meniti hari.Terima kasih ya Allah atas kurniaanmu.Aku bersyukur dengan rahmat dan hadiah yang Engkau berikan ini.Bimbinglah ku menujui arus kehidupan ini dengan taufik dan hidayahmu.Pandanglah aku serta perlihara lah aku dengan kasih sayangMu,ya Allah.
Buat teman-teman yang memberikan ucapan serta kiriman doa buat diri ana,ana ucapkan ribuan terima kasih .Semoga ALLAH  membalas jasa baik kalian dengan merahmati kalian jua.



Tidak lupa juga...alhamdullillah...Sekarang ini telah masuk bulan Rejab..

Ahlan wa sahlan Ya Rejab...
1 Rejab bersamaan Sabtu 11 Mei 2013


Adalah malam 1 Rejab..
Imam Syafiie Rahimahullah berkata, ada 5 malam dalam setahun, ALLAH SWT bukakan pintu langit, salah satunya adalah malam 1 Rejab. Bulan Rejab dikenali juga sebagai bulan Istighfar.
Jadi perbanyakkan doa,mudah-mudahan Allah ampunkan dosa kita,memakbulkan doa kita pada malam 1 Rejab.Perbanyakkan istighfar dan minta ampun kepada Allah.




Semoga ALLAH memberikan kekuatan taufik dan hidayat untuk menerima LAMARAN MUJAHADAH siapkan diri 2bulan untuk menghadapi RAMADHAN pula ..

... InsyaALLAH... Mohon maaf salah silap semua.. Semoga ALLAH sampaikan kita padaa bulan yg mulia itu dengan penuh persiapan ilmu dan nafsu yg sedikit sebyk sudah berjaya ditundukkan




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

 
Aslih Nafsak Wad'u Ghairak - Blogger Templates - by Templates para novo blogger